Boterkoekjes

Ik zou willen zeggen: afgelopen weekend bakte ik voor het eerst in maanden nog eens koeken. Maar eigenlijk is dat een klein beetje gelogen. Dit is de eerste keer in maanden dat mijn koeken niet zo slecht zijn, dat ze rechtstreeks in de vuilbak belanden.

The sentence I wanted to start with was something like: last weekend, I’ve baked cookies for the first time in months. But that would be kind of a lie. I did bake the last few months, but for some reason my cookies just tasted awful.

Dit weekend besloot ik echter om nog eens volledig van nul te beginnen. Ik maakte het meest eenvoudige recept dat ik mij kon indenken: echte boterkoeken. Deze koeken zijn een soort van mini-familietraditie. Al van kindsbeen af, werden deze koeken geserveerd bij ons thuis. Makkelijk te maken en gewoonweg overheerlijk!

So this weekend, I’ve decided to start baking again with the simplest recipe I know: butter biscuits. This recipe is kind of a family tradition. My mother always made these ones when I was little. They’re super easy to make and absolutely delicious!

march_13_butter_biscuits_rectangle-1march_13_butter_biscuits_rectangle-3

En zoals je kan zien zijn ze met glans geslaagd! Krokante puntjes en in het midden nog net een heel klein beetje zacht. Echt heerlijk gewoon.

And as you can see, these ones are just perfect. Crispy edges and still deleciusly soft.

march_13_butter_biscuits_rectangle-2

En kijk, ze staan zelfs nog echt mooi bol!

And they’ve even risen a little!

Plaats een reactie